woensdag 14 augustus 2013

Vintage kerst - sok - hanger

Hallo  blogvriendinnen,
 
Wat heb ik genoten van jullie vele lieve berichtjes!!! Helemaal geweldig. Dan zit ik echt te stralen hoor!  Dankjewel allemaal, ook voor de felicitaties!

Om nog maar in de kerstsfeer te blijven, heb ik een vintage kerst sok gemaakt.
Ik kwam dit patroontje tegen in de nieuwe Hobbyzine kaarten special 3. Hier hadden ze er een bakje van gemaakt. Want er zat nog een bodem bij. Maar ik heb er een kersthanger van gemaakt. Dus gewoon dubbel op elkaar geplakt. In spiegelbeeld natuurlijk.
Ik dacht leuk voor in de kerstboom. Dus de achter kant moet ook wel leuk zijn. Je kan hem natuurlijk wel zo hangen in de boom dat de achterkant niet echt zichtbaar is, maar toch. Vandaar dat ik ook een leuk stempeltje gebruikt heb met de tekst "Kom je naar mijn kerstboom kijken" Dit zijn de nieuwe leuke vintage stempels van Marianne D.
Je kan hem natuurlijk ook ergens anders ophangen. Ieders zijn keus.
Ik heb een foto gemaakt met een liniaal erbij, kan je zien hoe groot hij ongeveer is. Je kan hem dus goed versturen in een envelop.  Daarom heb ik hem aan de achterkant ook plat gehouden. Anders wordt ie zo dik en zwaar.
Ik heb een floral punch van Nellie Snellen gebruikt (de takjes bij de grote kerst bloem). Verder allemaal wat oudere kerst mallen van Marianne D gebruikt. De rendiertjes rechts boven heb ik dubbel erop gemaakt. En achter, als je naar de arrenslee kijk....jáá rendier Rudolf is er mooi vandoor gegaan. Oeiii!!  
Het 3D plaatje is een nieuwe knipvel van Amy design nr CD10303.
Een distresser en distress inkt  van Tim Holtz gebruikt om een oudere look te krijgen. Een leuk bedeltje erbij. Ik heb een gaatje gemaakt in beide sokken door een eylet in te "timmeren". Blijft het gaatje mooi, waarmee je hem op hangt.
En de winkels als de Action, Xenos en de Wibra en hebben ook weer hun bijdrage gedaan.
 
Ik wil deze kaart mee laten doen bij:
- WLVC challenge #8 geen vierkant en geen rechthoek.
- Cards & Scrap challenge #180 gebruik één grote bloem.
- kleurenfestijn challenge #augustus bloemen.
 
 

Hopelijk vinden jullie hem  mooi.  En wie wil zo iets nou niet in zijn boom?
Ik kijk weer uit naar jullie reacties.
 
Liefs Anita

23 opmerkingen:

  1. Hoi Anita. Wat een leuk idee de kerstsok. Prachtig gemaakt. Ik heb je helemaal vergeten te feliciteren met de gewonnen digi. Nou bij deze. Heel erg leuk voor je.Het blihjkt weldat je prachtige kaarten maakt!! Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk gemaakt Anita, en idd erg leuk voor in de kerstboom, of zoals je hem nu hebt hangen.


    groetjes Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Anita,

    wat heb je dit toch weer mooi gemaakt, ziet er gezellig uit.
    liefs Hanny♥
    http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat heb je dat leuk gemaakt zeg...prachtig!!!
    Groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Anita


    Wat een leuk idee en prachtig gemaakt ook weer .
    Groetjes Marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is prachtig Anita, echt heel mooi.

    Groetjes,
    Nans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Anita,
    Dit ziet er weer super uit, heel mooi gemaakt en fijn dat je weer meedoet aan de challenge van WLVC..liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterend, mooie versiering voor de kerstboom.

    Liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk idee! En wat past dat ook weer prima in onze challenge!
    Bedankt voor je deelname bij WLVC
    Groetjes Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Anita,
    Super leuk is ie je kerstsok hanger! Schitterend gedaan en mooi dat papier met dat breiwerk erbij. Lekker veel op te zien en leuke mallen zitten erop, Top meis!!!
    Lieve groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je dit leuk gemaakt. Prachtige kerstsok schitterend. Met zoveel mooi en leuke details erop.
    Mijn complimenten.
    Groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Superleuke kerstsok-kaart heb je gemaakt met een heel mooie kerstroos:) Erg origineel! Bedankt voor het meedoen met de challenge bij Cards&Scrap deze week! Groetjes,Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een pracht kersthanger heb je gemaakt en leuk die hertjes erbij.
    Fijn dat je met Cards & Scrap Challengeblog meedoet.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb je dit supermooi gemaakt naamgenootje, ik vind het helemaal geweldig.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De sok is super leuk en gezellig dat je weer meedoet.
    Gr van An

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deze kaart is echt leuk joh !! prachtige mallen, leuk plaatje en erg mooi afgewerkt !

    Gr Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Woww heel mooi En ik zie dat ik er wat gemist heb maar de kaarten hieronder zijn ook helemaal mooi.
    Leafs Tietje.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuke kerstsokhanger.
    Groeten Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Schitterende kerst hanger heb je gemaakt,
    heel erg mooi geworden ☺

    Liefss Erica ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig wat een mooie kerst-sok!
    Als je daar een boom vol van wilt maken ben je nog even bezig haha.
    Gezellig dat je meedoet met Cards en Scraps!
    Groetjes Jolanda.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een prachtige kerstsok en bedankt voor je deelname aan cards en scrap.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een prachtige kerstsok! Zo sfeervol om te zien en heel mooi gemaakt.

    Groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoiiiii.....ik ben er weer en nu eens even de deelnemers af aan de challenge van WLVC. Wat een leukert heb je gemaakt meis....dit is toch altijd zo leuk om te zien en ook om te maken. Lekker bezig jij ....het gaat super in blogland met jou!Liefs van Plony.

    BeantwoordenVerwijderen